Przygotowanie film贸w prezentuj膮cych ofert臋 sklepu jest czasoch艂onne i kosztowne, ale sklepy internetowe coraz cz臋艣ciej inwestuj膮 w materia艂y wideo, 偶eby dotrze膰 do najbardziej wymagaj膮cych klient贸w. Jednym z popularnych sposob贸w na umieszczenie filmu na stronie jest skorzystanie z YouTube – nie jest to optymalne rozwi膮zanie, ale wiele e-commerce’贸w od tego zaczyna. Jak sprawdzi膰 czy umieszczane przez nas filmy s膮 odtwarzane? Czy wp艂ywaj膮 na zaanga偶owanie u偶ytkownik贸w i na konwersj臋? Co zrobi膰, 偶eby informacje o odtwarzaniu film贸w z YouTube znalaz艂y si臋 w Google Analytics?
Aby Google Analytics 4 automatycznie 艣ledzi艂o zdarzenia dotycz膮ce film贸w YouTube na stronie wystarczy w艂膮czy膰 „Interakcje z filmem” w konfiguracji strumienia i w艂膮czy膰 „YouTube Player API” w skrypcie wstawianego na stronie filmu.
W艂膮czenie zdarze艅 wideo w konfiguracji strumienia GA4
Upewnijmy si臋, 偶e nasza us艂uga Google Analytics odbierze informacje o filmie YouTube umieszczonym na naszej stronie:

- Administracja
- Konfiguracja us艂ugi
- Strumienie danych
- Szczeg贸艂y strumienia danych z聽internetu
- Pomiar zaawansowany: W艂膮czony
- Skonfiguruj pomiar zaawansowany
- Interakcje z filmem: W艂膮czone
- Zapisz
W艂膮czenie JS API w filmie z YouTube
W艂膮czenia JS API w filmie z YT umieszczonym na naszej stronie jest banalnie proste: wystarczy, 偶e to skopiowanego kodu dodamy fragment „?enablejsapi=1”. Dodajemy ten fragment zaraz po adresie filmu widocznym w kodzie

YouTube > IFrame Player API
> dokumentacjaKod filmu pobrany z YouTube
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/WKBoDmXP2FE" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Kod filmu z w艂膮czonym API JS
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/WKBoDmXP2FE?enablejsapi=1" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Jakie dane o filmie z YouTube s膮 przesy艂ane do Google Analytics 4?
Zgodnie z aktualn膮 dokumentacj膮 do Google Analytics 4 mamy do dyspozycji trzy zdarzenia dotycz膮ce zaanga偶owania u偶ytkownika na stronie:
- video_start
- video_progress
- video_complete
I poka藕ny zestaw powi膮zanych z tymi zdarzeniami parametr贸w:
- video_current_time
- video_duration
- video_percent
- video_provider
- video_title
- video_url
- visible (boolean)
Dane o filmie widoczne w Google Tag Assistant
Warto sprawdzi膰 czy wszystkie dane filmach s膮 prawid艂owo przesy艂ane do Google Analytics korzystaj膮c z Google Tag Assistant.

Dane o filmie widoczne w Google BigQuery
Istnieje mo偶liwo艣膰, 偶eby przegl膮da膰 dane o wszystkich zdarzeniach Google Analytics 4 w us艂udze BigQuery, kt贸ra ma mniej ogranicze艅 ni偶 Analytics, umo偶liwia bardziej szczeg贸艂ow膮 analiz臋 danych i integracj臋 z Google Data Studio (obecnie Looker Studio)

Dane o filmie widoczne w Google Analytics 4
Raporty > Zaanga偶owanie > Zdarzenia – to do艣膰 ubogi raport, dlatego warto przygotowa膰 dedykowany raport dopasowany do naszych potrzeb.
