Google Analytics
dla E-commerce

Dobrze skonfigurowane statystyki dostarczą Ci cennych informacji o zachowaniu użytkowników i pozwolą monitorować kluczowe wskaźniki e-commerce.

Instalacja Google Analytics

Przesyłaj do Google Analytics dane charakterystyczne dla sklepów internetowych, które pozwolą monitorować kluczowe dla e-commerce wskaźniki: konwersję poszczególnych źródeł ruchu lub średnią wartość zamówienia dla wybranych grup użytkowników. Informacje o zdarzeniach e-commerce w Google Analytics otwierają Ci drogę do optymalizacji sklepu internetowego i zwiększenia rentowności.

Indywidualna konfiguracja

Twój sklep Internetowy jest niepowtarzalny, nawet jeżeli działa w popularnej branży na bazie oprogramowania SAAS. Masz swoją strategię i swój pomysł na e-commerce, więc dlaczego masz bazować na standardowych informacjach o zachowaniu klientów. Analytics pozwala na monitorować zdarzenia, których nie ma w standardowych raportach, a nawet importować dane z innych aplikacji.

Raport E-commerce w Google Analytics
Raport E-commerce w Google Analytics

Jak działa Google Analytics w sklepie internetowym?

Skrypt Google Analytics to fragment kodu dołączony do strony sklepu internetowego. Po wczytaniu strony w przeglądarce skrypt wysyła do Google paczkę danych o stronie (np adres i tytuł) oraz użytkowniku (np. rodzaj urządzenia i wersja przeglądarki). Dane są przetwarzane przez Google i udostępniane w formie raportów. Na potrzeby e-commerce kod Analyticsa jest zmodyfikowany tak, aby rozpoznać i przekazać do Google więcej informacji o stronie (np. nazwy i ceny kupionych produktów) i użytkowniku (np. identyfikator zalogowanego klienta) charakterystycznych dla sklepów internetowych.

Dane e-commerce wysyłane do Google Analytics
Dane e-commerce wysyłane do Google Analytics

Dlaczego warto konfigurować Analytics z INVIDO

Specjalizujemy się w e-commerce i znamy niuanse związane z optymalizacją sklepów internetowych.

Google Analytics, Google Tag Manager i Google Data Studio to aplikacje bez przerwy otwarte w naszych przeglądarkach – używamy ich bardzo sprawnie.

Korzystasz z doświadczenia jakie zbieramy optymalizując sklepy internetowe działające w różnych branżach, o różnej skali działalności i na różnych platformach e-commerce.

Dobierasz zakres współpracy w zależności od swoich potrzeb. Możesz skonsultować z nami zebrane dane, zlecić konfigurację narzędzi, a nawet zatrudnić naszego analityka do swojego zespołu np. 1/4 etatu.


Wpisy na blogu o Google Analytics w E-commerce

Google Analytics – kolejne wersje popularnego narzędzia do analityki internetowej
Krótka charakterystyka kolejnych wersji Analytics'a: Urchin, Google Analytics, Universal Analytics, Google Analytics 4
Google Analytics 4 – kto już korzysta z nowej wersji?
14 października 2020 pojawiła się nowa wersja Google Analytics 4. Sprawdziłem, czy popularne sklepy internetowe już z niej korzystają i jestem pozytywnie zaskoczony.
Jak użytkownicy zmieniają ilości towaru w sklepie internetowym?
Jedną z najczęściej używanych funkcji w sklepie internetowym jest zmiana ilości zamawianego towaru. Czasami kupujemy 1 karton, czasami 25 sztuk, a czasami 3,54 metra kwadratowego.

Porozmawiajmy

Robert Wiśniewski
+48 793 794 682
robert@invido.pl

Dane firmy

INVIDO sp. z o.o.
Biskupińska 60/1, 60-463 Poznań
NIP 7831762874,
KRS 0000689856