Testy A/B
dla e-commerce

Systematyczne poprawianie do艣wiadcze艅 u偶ytkownik贸w i konwersji w Twoim sklepie internetowym.

Ci膮g艂a optymalizacja

Mo偶na gruntownie przebudowywa膰 sklep internetowy raz na kilka lat, ale mo偶na te偶 systematycznie optymalizowa膰 e-commerce poprawiaj膮c poszczeg贸lne procesy i funkcje. Mniejsze modyfikacje pozwalaj膮 szczeg贸艂owo mierzy膰 ich wp艂yw na przychody i zachowanie klient贸w, elastyczniej reagowa膰 na zmiany rynku i roz艂o偶y膰 koszty w czasie.

Dlaczego testy A/B?

Optymalizuj膮c sklep bez testu A/B mo偶emy obserwowa膰 zmiany wska藕nik贸w (konwersja, przychody), ale nie wiemy w jaki wp艂yw na te zmiany ma wdro偶ona modyfikacja, a jaki wp艂yw maj膮 czynniki zewn臋trzne (sezonowo艣膰, trendy rynkowe). Mierzenie faktycznych zmian jest mo偶liwe przez por贸wnanie obu wersji (A – bazowa; B – nowa) w tym samym czasie i na tej samej grupie u偶ytkownik贸w.

Przyk艂adowe wyniki testu A/B w Google Optimize
Przyk艂adowe wyniki testu A/B w Google Optimize

Ile kosztuj膮 testy A/B w e-commerce?

Konfiguracja narz臋dzi 1-5 dni to czas potrzebny na konfiguracj臋 narz臋dzi umo偶liwiaj膮cych realizacj臋 test贸w A/B jest w du偶ym stopniu uzale偶niony od zastosowanej platformy e-commerce, skali dzia艂alno艣ci i wybranych narz臋dzi. Koszt konfiguracji jest jednorazowy i nie powtarza si臋 przy kolejnych testach.


Uwzgl臋dnienie testu przy opracowaniu zmiany 15-30% – testuj膮c zmian臋 w sklepie nale偶y zadba膰 o prawid艂owe dzia艂anie wszystkich wariant贸w i powi膮zanie ich z narz臋dziami analitycznymi, a to wyd艂u偶a czas wdro偶enia zmiany. Ten dodatkowy nak艂ad pracy wyst臋puje przy ka偶dym eksperymencie.


Analiza wynik贸w i pozostawienie lepszej wersji 1-3 dni – po zebraniu odpowiedniej ilo艣ci danych nadchodzi czas na analiz臋 wynik贸w, wyb贸r najlepszego wariantu i uruchomieniu go na sta艂e w optymalizowanym sklepie internetowym.


Zalety test贸w A/B w sklepach internetowych

Mierzenie wp艂ywu wprowadzanych zmian na kluczowe wska藕niki w ca艂ym sklepie internetowym oraz w poszczeg贸lnych segmentach np urz膮dze艅 (mobile/desktop), 藕r贸de艂 ruchu (social/organic), czy demografii (wiek lub p艂e膰)


Poszerzanie wiedzy o oczekiwaniach i zachowaniach klient贸w przez szczeg贸艂owe badanie reakcji poszczeg贸lnych segment贸w na wprowadzane zmiany.


Uproszczenie i przyspieszenie procesu podejmowania decyzji dotycz膮cych rozwoju sklepu internetowego – nie trzeba zastanawia膰 si臋, kt贸re rozwi膮zanie b臋dzie lepiej przyj臋te przez u偶ytkownik贸w.


Pasja e-commerce

Sp贸艂ka powsta艂a z przypadku, ale pasja do e-commerce towarzyszy nam od zawsze (wi臋cej o firmie)

Dane firmy

INVIDO sp. z o.o.
Biskupi艅ska 60/1, 60-463 Pozna艅
NIP 7831762874,
KRS 0000689856

Porozmawiajmy

Robert Wi艣niewski
+48 793 794 682
robert@invido.pl